Stosujemy różne technologie kasetonów reklamowych takie jak kasetony z dibondu, kasetony z pleksi, w ramie aluminiowej z licem pleksi lub z dibondu malowanego proszkowo na ustalony kolor z palety RAL oraz kasetony reklamowe z licem winylowym. Wielkość kasetonów jest niczym nieograniczona dzięki możliwości łączenia formatek. Produkujemy zarówno kasetony reklamowe jednostronne jak i dwustronne zwane semaforami, wykonujemy również te o niestandardowych kształtach. Kasetony reklamowe to estetyczne rozwiązanie zewnętrzne i do wewnątrz.
Kasetony reklamowe stanowią obecnie jedną z najbardziej popularnych rodzajów reklam podświetlanych zaliczanych. Najczęściej występują w standardowym kształcie prostokąta.
Kasetony aluminiowe
Zwykle oparte na bazie profilu aluminiowego w kolorze surowego aluminium bądź na specjalne życzenie malowanego proszkowo na ustalony kolor RAL. Na front stosujemy plexi, rzadziej poliwęglan, wyklejany folią translucentną, plotowaną bądź drukowaną.
Kasetony z dibondu
Kasetony reklamowe z dibondu wykonywane są z dwóch części stanowiących klosz oraz „plecy”. Klosz frezujemy z płyty alukompozytowej, odpowiednio zaginanej oraz podklejamy pleksi w miejscu przeznaczonym na grafikę, która ma świecić, tak że światło ledowe eksponuje jedynie elementy wycięte. Standardowa grubość kasetonów reklamowych wynosi 10cm. Jest to przestrzeń niezbędna do równomiernego rozproszenia światła po elementach podświetlanych. Pomimo jednolitej barwy światła istnieje możliwość uzyskania różnych kolorów za pomocą plexi, folii drukowanych oraz translucentnych.
Kasetony z licem napinanym
Gdy zachodzi potrzeba wykonania kasetonu w dużym rozmiarze, przekraczającym dostępne wymiary płyt plexi czy dibondu, stosujemy technologię kasetonów napinanych. Tutaj można zastosować lico tekstylne lub winylowe. Profil aluminiowy służy jako szkielet, na który montowane jest lico wyklejane lub drukowane. Technologia ta umożliwia uzyskanie największych powierzchni podświetlanych.
Kasetony niepodświetlane
Tańsza alternatywa na bazie kloszy z dibondu. Grafika z plexi oraz dibondu. Możliwe jest wykonanie bardziej skomplikowanych projektów za pomocą folii drukowanych oraz ploterowych.
Na to trzeba zwrócić uwagę:
Dobranie technologii pod konkretne zastosowanie:
- materiał (stelaż i lico),
- wielkość oraz kształt,
- estetyka (kolorystyka, rozkład treści itp.).
Niektóre materiały są odporniejsze na wpływ czynników atmosferycznych, inne są łatwe w czyszczeniu. Profile mogą być wykonane z aluminium lub stali. Aluminium jest lżejsze i odporne na korodowanie, stal znowu jest mocna i solidna. Lico najczęściej wykonujemy jest z dibondu lub materiałów PCV.
Istotny jest także kształt całej konstrukcji oraz jej wielkość. WIelkogabarytowe konstrukcje skuteczniej zwracają uwagę, sprawdzą się na elewacjach wielopiętrowych budynków oraz w miejscach, gdzie swoje reklamy montuje wiele firm. Kasetony napinane umożliwiają tworzenie wielkich form – wymiary arkuszy plexi lub dibondu nie stanowią tu ograniczenia.
Już na etapie projektowania oraz wyboru technologii należy zwrócić na wizualną atrakcyjność. Istotne jest odpowiednie rozmieszczenie tekstu i zastosowane kolory. Ludzie są w przeważające części wzrokowcami, dlatego najpierw patrzą na ogólną prezencję, a dopiero potem zapoznają się z treścią. Technologia podświetlenia ledowego sprawi, że reklama świetlna będzie widoczna zarówno w dzień jak i w nocy.
Konstrukcja kasetonu
Kaseton reklamowy najczęściej tworzą 2 połączone ze sobą elementy czyli szkielet, który jest mocowany do ściany lub elewacji (plecki zwykle wykonane z tworzywa PCW lub blachy ocynkowanej) oraz lico reklamowe z prezentacją reklamy.
Szkielet kasetonu
Szkielet kasetonu stanowi rama, zwykle wykonana z profili aluminiowych lub blachy aluminiowej ciętej laserowo i giętej w celu uzyskania pożądanego kształtu. Aluminium jest lekkie, dlatego nie obciąża nadmiernie elewacji oraz nie koroduje. Czasami stosuje się dibond lub plexi dla uzyskania mniejszej wagi.
Pokrycie kasetonu
Przód kasetonu stanowi lico. To tutaj trafia przekaz reklamowy (logo firmy, nazwa lub inna treść promocyjna). Wykonywane jest najczęściej wykonuje się z plexi (mlecznej lub błyszczącej) oraz tańsego poliwęglanu komorowego. Czasami stosuje się backligh.
Poliwęglan komorowy może być oklejony grafiką drukowaną lub plotowaną a jego zaletą jest niższa cena, natomiast po podświetleniu mogą być widoczne cienkie pasy).
Bardziej estetyczne lico z plexi jest trwalsze i pozwala uzyskać reklamę o mocnej wyrazistości z zastosowaniem folii ploterowych, translucentnych lub solwentowych. Dzięki temu możemy dowolnie kreować reklamę światłem kolorem. Wycięte litery mogą świecić na dany kolor (gdy folię stosujemy wewnątrz) lub dać efekt kolorowych liter z białą poświatą (gdy folia została zastosowana na zewnątrz).
Lico z winylu (backligh) to rozwiązanie najlepsze do kasetonów wielkoformatowych. Grafika jest nadrukowana bezpośrednio na płótno, które następnie naciąga się na szkielet kasetonu dzięki czemu treść reklamy jest odporna na uszkodzenia mechaniczne a całość lżejsza od kasetonów z plexi lub poliwęglanu. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość szybkiej wymiany grafiki, wystarczy zmienić płótno aby szybko uzyskać nową reklamę.
Oświetlenie
Stosujemy markowe zasilacze i ledy dzięki czemu uzyskujemy równomierne i mocne oświetlenie. Zasilacz i ledy są wodoodporne, aby uzyskać największy stopień bezpieczeństwa. Opcjonalny czujnik zmierzchowy spowoduje, że reklama będzie widoczna o każdej porze.
Sposób oświetlenia dobierany jest do potrzeb. Profile aluminiowe sprawią, że będzie świecić całe lico, dibond pozwala wybrać części grafiki, które będą podświetlone – można uwydatnić najważniejsze elementy. Dodatkowe efekty można uzyskać dzięki folii solwentowej, ploterowej oraz translucentnej.
Montaż
Zapewniamy komplektową usługę od projektu, poprzez wykonanie i montaż kasetonów reklamowych. Posiadamy specjalistyczne narzędzia a nasz zespół służy pomocą na każdym kroku realizacji.